Article interessant!

Sara Armengol “el bon rendiment escolar dels fills no es basa només en   bones notes”

12 DE DESEMBRE DE 2013

Uns bons hàbits familiars són totalment decisius per assolir el bon rendiment acadèmic dels infants, segons ha explicat aquest dimecres la pedagoga Sara Armengol al Centre Educatiu de Torrent de Llops. Ha estat en el marc d’una xerrada titulada Famílies i èxit escolar, que han organitzat les AMPES dels IES Pompeu Fabra i Joan Oró. 

Armengol s’ha dirigit a prop d’una trentena de pares i mares donant pautes i consells per aconseguir que els fills tinguin un millor rendiment escolar basant-se en un major grau de satisfacció general.

Un bon rendiment escolar neix a casa
La pedagoga i membre de l’equip de formació de la Federació d'Associacions de Pares d'Alumnes d'Ensenyament Secundari de Catalunya (FAPAES), Sara Armengol, ha explicat que allò que es transmet des del nucli familiar és “decisiu en un 100% en el rendiment escolar dels nanos”. Un rendiment que no s’assoleix “només amb bones notes, sinó acompanyat d’un bon comportament a classe i a l’entorn familiar i social”. 

Armengol ha partit del supòsit bàsic de l’estima mútua entre pares i fills per donar alguns consells que possibilitin l’assoliment d’un benestar psicològic dels infants i que aquest reverteixi positivament als estudis i a la seva maduresa. Per això, ha recalcat que cal "més interacció entre pares i professors. És bo que es vegin cada tres setmanes, com a mínim. Està molt bé conèixer la visió del fill sobre com li va a l’escola, però hem de contrarestar-ho amb els professors i, també, amb germans, amics i altres pares i mares”.

Revertir la concepció negativa de l'estudi i l'escola
Per assolir el benestar psicològic, la pedagoga creu important que l’infant “no vegi l’estudi com una cosa negativa. Cal trencar la creença que l’escola és avorrida i les vacances són divertides. Estudiar és un hàbit a inculcar de petits”. Trobar la motivació per l'estudi pot passar per altres mètodes: a través de jocs o de petits reptes que permetin trobar una utilitat pràctica que desperti la motivació i l’interès per descobrir, arribar a la teoria d’una altra manera. Com a exemple, Armengol ha explicat que “si hem de parlar de física, pregunteu-li al nen o nena per què una bola de golf té forats. Cal incitar la seva curiositat”. 

També ha aconsellat a mares i pares evitar esdevenir sergents controladors i posar massa límits, ja que això fa perdre la credibilitat. Cita que és important compartir l’espai d’aprenentage i evitar que els nens es tanquin a l’habitació per estudiar”.

Trencar possibles recels entre pares i professors.  
La presidenta de l’AMPA del Pompeu Fabra Maria Estrella Santiago ha coincidit amb Armengol que “calen actes com el d’avui per donar pautes a les famílies que ajudin a evitar el desencant dels infants envers els estudis i tirar endavant”. Santiago ha reconegut que “a vegades hi ha un cert recel entre pares i professors. És bo que s’apropin i les Ampes i xerrades com la d’avui en poden ser un bon instrument”.